Azaz könyvekről csak őszintén

Könyvek feketén, fehéren

Könyvek feketén, fehéren

Olvasási szokások

azaz ezt is sokféleképpen csinálhatjuk

2018. július 24. - Adrienn_blog

Van, aki a kedvenc foteljében csinálja, van, aki az ágyában fekve és van, aki extrémebb körülmények között a kádban, a vonaton vagy a nyaralás során a tengerparton. Még mielőtt bárki valami rosszra gondolna, természetesen az olvasásról van szó. 

Ahány ember, annyi olvasási szokás, és még csak a helyszíneket említettem. Arról még nem is volt szó, hogy ki hogyan védi a kis kedvencét, milyen módon jelöli a számára fontos részeket, és hogy mennyit olvas egyszerre.
A végeredmény úgy is ugyanaz. Imádunk olvasni. 

Én gyakorlatilag úgy vagyok az olvasással, mint Gombóc Artúr a csokival. Mindig olvasok, mindenhol olvasok és majdnem mindent olvasok. Izgalmasnak tűnik az életem, igaz? :D 

A barátommal van egy mondásunk, miszerint mindig magunknál kell tartani egy könyvet, mivel "Sosem lehet tudni...". És milyen igaz. Az ember csak vérvételre megy az orvosi rendelőbe, ami testvérek között is maximum 10 perc, na de ilyenkor jön az, hogy mindenki aznap szeretné megtudni, hogy van-e valamilyen betegsége, és közben jönnek a várandós kismamák, akik elsőbbséget élveznek, meg a hasonló malőrök, amik miatt a 10 perces sorban állás máris 1,5 órára duzzadt, így milyen jó, hogy előre gondolkoztam, és betettem az aktuális olvasmányomat, amitől a táskám súlya megtízszereződött, de legalább nem unatkozom. 

Az évek alatt viszont formálódott a mi kis mondásunk, miszerint: "Inkább két könyv legyen nálunk, mivel sosem lehet tudni, hogy elég lesz-e az egy."
Sajnos, tapasztalatból beszélünk, így érdemes megfogadni, ha nem akartok úgy járni, mint én, amikor a sok várakozásban véget ért a könyvem, és azt vettem észre, hogy belehalok az unalomba, mivel nincs nálam másik.  

Nyaralni már el sem indulok 3 kötet nélkül akkor sem, ha tudom, hogy nem lesz időm olvasni.
De ennyit is a mennyiségről.  

Fontossági sorrendben az alábbi dolgok mindenképpen legyenek ott a táskáitokban:

  1. könyv(ek)
  2. egy palack víz
  3. pénz (amiből minden mást megvehetsz, amire szükséged van, mivel az első két tétel elfoglalta az összes helyet a táskádban.) 

Ahogy látjátok, ahelyett hogy most is olvasnék, ömlik belőlem a szó, de higgyétek el, hogy én csak jót szeretnék Nektek, megosztani Veletek, életem 26 évének tapasztalatait. 

A hogyan kérdés már bonyolultabb. Én valahogy úgy képzeltem el az olvasást, hogy egy hatalmas, pihe-puha fotelba bekuckózom magam egy forró tea mellett (nyáron limonádé), és békésen olvasgatok órákon keresztül. Ezt télen még fokozni tudja, hogyha a fotel az ablak előtt van, így a gyönyörű hóesést is láthatom. 

A valóságban viszont, gyakorlatilag egy jógaórát nyomok le kezemben a könyvvel minden alkalommal, amikor olvasni kezdek. Egyszerűen sehogy nem jó. Se ülve, se fekve, se a széken, se az ágyban. Ne is mondjátok, tudom, problémás vagyok...
Nektek milyen bevált módszereitek vannak erre a problémára? 

A kádas olvasás az igazán problémás még. Hova tegyem a könyvet, mit csináljak vele, hogy ne legyen vizes? És, ha már kádban olvasok, akkor azért valami innivaló is kellene, és a 21. században még fürdeni sem megy az ember a telefonja nélkül. Erre a komplex problémára született a képen látható berendezés, amit a barátomtól kaptam spontán ajándékként. (Hihetetlen, hogy mindig tudja, hogy mire van szükségem.) 

img_20180721_222220kesz.jpg

De emellett olvasok még a vonaton, az autóban, a munkahelyemen, nyaralás alatt, (a wc-n, de ezt csak zárójelben merem leírni), és gyakorlatilag mindenhol, ahol 2 percnél tovább megfordulok.  

A legnagyobb gondom a mindennapok során, hogy hogyan tartsak meg egy vastag könyvet. 
Allergiás vagyok a törött gerincre, így nagyon vigyáznom kell, hogy hogyan tartom, mennyire nyitom ki, és emiatt hamar elfárad a kezem. A legpraktikusabb egy e-book olvasó lenne, vagy ha valaki tartaná nekem, de erre még épeszű ember nem jelentkezett. Így még erre a dologra is keresem a megoldást.  

Ti szoktatok jelölgetni kedvenc idézeteket a könyvekben? Valaki szamárfüllel, valami post ittel, és előfordul, hogy telefonba jegyzetelve írják fel a megjegyzendő részeket.
Én leginkább a pillanatnak élek, ha könyvekről van szó, így blogos időszakom előtt sosem jelöltem meg semmit az aktuális olvasmányomban. Most is csak post it-et használok, vagy a telefonomba felírom, de eszem ágában sincs szamárfülezni a könyvemet, hiszem nálam az főben járó bűn lenne.  

Ami számomra megdöbbentő, hogy valaki zenét hallgat olvasás közben. Ha körülöttem valaki megszólal, az is kizökkent a történetből. Én egyszerre csak egy dologra vagyok képes koncentrálni, főleg, ha könyvekről van szó, így nem vagyok az a tipikus nő. 

Hiába egyfajta hobbiról van szó, az olvasást nagyon sokféleképpen lehet csinálni.
Ti hogyan csináljátok? Van ezzel kapcsolatban bármilyen kialakult szokásotok? Mindenre kíváncsi vagyok. :)

Hiszek abban, hogy az olvasás örökre menő dolog marad! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvekfeketenfeheren.blog.hu/api/trackback/id/tr6214132895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása