Azaz könyvekről csak őszintén

Könyvek feketén, fehéren

Könyvek feketén, fehéren

Colleen Hoover · Tarryn Fisher: Never never 1-2.

azaz izgalmak váltott szemszögben

2018. június 30. - Adrienn_blog

"Milyen különös, hogy a csontomhoz tapadó húst olyan lélek tölti meg, amit egyáltalán nem ismerek."

Valószínűleg nem leszek népszerű az írásaimmal, mert őszinte leszek. Nem mindig a szépet és a jót fogom leírni, ahogy azt sokan gondolnák, hanem az őszintét. Hiszen a blog címe is elárulja, hogy itt feketén-fehéren kerülnek az olvasók elé az írásaim. Úgy gondolom, hogy ez így korrekt. 

Szerintem mindenki volt már úgy vele, hogy egy sokak által dicsért könyv nem nyerte el a tetszését. Talán azért, mert túl sokat várt tőle, vagy csak egyszerűen túl volt értékelve. 

(Huh, túlértékelés..... Mennyi meg mennyi ilyen könyv van. De az is lehet, hogy nekem van ízlésficamom. De erről majd egy másik bejegyzésben.)

Nem titok, hogy néhány éve aktívan molyozom, így leginkább onnan informálódom a tekintetben, hogy mi az, ami népszerű, mi az, ami jelenleg muszáj, hogy felkerüljön a kívánságlistámra. 

A Never never című könyv is fent volt már a kívánságlistámon kb. azóta, hogy megjelent az első kötet. Ígéretes cím, izgalmas borító, Könyvmolyképző Kiadó, sikeres írónők. Kell ennél több? Engem meggyőzött. 

Nem járok könyvtárba, nem szoktam könyvet kölcsönkérni, ezek a kötetek mégis egy kolléganőm által jutottak hozzám, aki könyvtárból kölcsönözte ki azokat. Először ő, majd a fia is kiolvasta és szinte litániákat zengtek róla. Elég kritikus és szókimondó az én drága kolléganőm, így teljes mértékben hittem benne, hogy ez egy nekem való könyv lesz. 

Korábban meg szerettem volna venni, de kicsit megrémisztett, hogy 170 oldalért több mint 2000 Forintot kellene fizetnem. (De hát végül csak eljutottak hozzám.)

Az első meglepő dolog számomra, hogy ketten írták a könyvet. Hogyan lehet egy történetet két embernek írni? Komolyan mondom, hogy ezt egyszer valakinek el kell árulnia nekem. 

Nagyon meggyőző, hogy két népszerű írónő kezéből kerültek ki ezek a kötetek, na de csak 170 oldal? Kár nekikezdeni.... Mire belelendülnél, már vége is... 

 

De írok is pár szót a szerzőpárosunkról: 

Colleen Hoover 1979-ben született Amerikában, és jelenleg is ott éli a könyvekben és írásban gazdag életét. Regényei new adult és young adult kategóriában születnek, (ami az angol tanárom szerint nem is létezik... Innen üzenem neki, hogy márpedig létezik, és jelenleg a kedvenc történeteim ebben a kategóriában íródnak). 13 könyve jelent meg eddig Magyarországon, és attól függetlenül, hogy nagyjából egy kaptafára íródnak a történetei, mindig tud valami kis újat belecsempészni.

Tarryn Fisher már idegenebb számomra, mivel azon kívül, hogy látom, hogy a molyon sokan olvassák a könyveit, még nem jutott el hozzám bővebb információ róla, így véleményem sem sok van az írónőről. Most kapta meg tőlem az első lehetőséget, hogy bizonyítson. (Hogy sikerült-e neki? Kicsit lejjebb ki is derül.) Tarryn-nek 7 könyve jelent meg eddig a magyar könyvpiacon. Jelenleg egyik sem nyerte el a tetszésemet borító és cím alapján, de talán majd a Never never hatására ide is eljutok egyszer. 

Az értékelés közepénél járok, és még mindig az izgat, hogy hogyan írhat két ember együtt könyvet. :D Valaki segítsen, mert így nem tudok tovább élni. 

 

A történetről röviden:

Két fiatal egyik nap arra eszmél fel, hogy elvesztették a legtöbb emléküket. (Ennél bővebben nem merek semmit írni, mivel akkor már komoly spoiler-veszély fenyegetne mindannyiunkat, amit nem kockáztatok meg.) Na, de hova tűnhettek az emlékek? Mi történik velük? Lehet ezen valahogy segíteni?

Amikor ezeket a sorokat írom, még magam sem tudom a választ, így Veletek izgulhatok. 

Nagyon nehéz helyzetben vagyok, mivel nagyon szerettem volna új kedvencet avatni. Egyszerűen mostanában nagyon nehéz olyan könyvet kézbe vennem, ami levesz a lábamról. Most nem tudom, hogy én lettem túl kritikus hatalmas elvárásokkal, vagy egyszerűen nincsenek már olyan megjelenések, amik kitűnnének a tömegből. 

Számomra ez a könyv is ilyen. Nem érzem, hogy kiemelkedne a többi, átlagos könyv közül. Persze, nem a tipikus nehéz sorsú lány és az őt megmentő fiú szerelmi történetét olvashatjuk, ahogy a legtöbb mostanában megjelent young adult / new adult könyvben, de nekem nem nyerte el (annyira) a tetszésem.

Az első, ami szemet szúr, hogy nem látom magam előtt a történetet. Nem tudom, hogy hol játszódik, milyen a helyszín, milyen illatok vannak, milyen a hangulat, vagy a szereplők hogy néznek ki. Olvasom a történetet, kíváncsi vagyok, hogy ebből mit lehet kihozni, de nem érzem, hogy beszippantott volna a könyv, ami számomra nagyon fontos lenne. 

Leginkább azért haladok vele, mert rövidke, könnyű nyelvezettel, és azért foglalkoztat, hogy mennyire lesz ütős a vége. 

Ti mit gondoltok a borítóról? Engem az első kötet levett a lábamról, de a többi köteté nagyon összezavart. Egyik moly felrakott egy képet, ahol mind a három regény látható. Én csak néztem és néztem a könyveket, és nem tudtam rájönni, hogy valaki miért veszi meg háromszor ugyanazt a regényt, míg nem kiderült, hogy csak nagyon hasonlóak, könnyen összetéveszthetőek, és nem ugyanarról az egyről van szó.... Jó ötlet volt? Nem tudom.... Én tuti, hogy nem zavartam volna össze ennyire a kedves olvasókat. 

 

Tudjátok, gondolkoztam, és talán megvan a megoldás....

Mivel váltott szemszögben íródott a könyv, elképzelhető, hogy a két írónő a két szereplőt külön-külön írta meg. Szerintetek?

Mellesleg érdekes ez a váltott szemszög, de sokszor nem tudom nyomon követni, hogy most pontosan ki is beszél E/1-ben. (De itt már lehet, hogy velem van a  gond.)

Tudjátok, hogy mi a legmeglepőbb? Hogy miközben írom ezeket a sorokat azon izgulok, hogy mi lesz a történet folytatása. Felsoroltam egy csomó negatívumot, és mégis kíváncsi vagyok a folytatásra. 

Lehet, hogy most ki kellene mindent törölnöm és elölről kezdeni, mivel ennyire azért nem vészes a helyzet. Hiszen a cselekmény tényleg izgalmas, csak a megvalósítás.... 

Ettől függetlenül most rohanok és folytatom az olvasást, mivel muszáj megtudnom, hogy milyen végkimenetele lesz az eseményeknek. 

Azt javaslom, ne hagyjátok, hogy befolyásoljalak Titeket, gyorsan szerezzétek be a köteteket, essetek neki, és cáfoljatok meg minden egyes sort, amit írtam. 

 

Hiszek abban, hogy az olvasás örökre menő dolog marad! :)   

 

Író: Colleen Hoover - Tarryn Fisher
Cím: Never never - Soha, de soha 
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 176 oldal
Megrendelhető: ide kattintva

 

 

Író: Colleen Hoover - Tarryn Fisher    
Cím: Never never - Soha, de soha 2.  
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 116 oldal
Megrendelhető: ide kattintva

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvekfeketenfeheren.blog.hu/api/trackback/id/tr8214065831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása