Azaz könyvekről csak őszintén

Könyvek feketén, fehéren

Könyvek feketén, fehéren

Stieg Larsson: A lány, aki a tűzzel játszik

azaz ezek a skandinávok tudnak valamit

2018. október 10. - Adrienn_blog

Emlékszem, gimis voltam, amikor először találkoztam a sorozattal. Talán 10. osztályos lehettem, amikor az egyik osztálytársam ezt olvasta és éppen megvitatta az eseményeket a barátnőjével. Érdeklődtem, mivel már akkor is szerettem olvasni, mire bármiféle magyarázat nélkül azt kaptam, hogy ez nem nekem való, ez nekem nem tetszene. 
Kérdem én: mégis mi alapján mondta? Sosem tudta mit olvasok, miket szeretek. Így még azóta sem tudom, hogy ilyen megjegyzések mi alapján jönnek ki mások száján. (Mindig azt mondom, hogy nem szabad első ránézésre ítélni. Még ebben az esetben sem.)

Azóta eltelt 10 év, és a kezembe vettem az első kötetet, ami teljesen lenyűgözött. Kétség nem fért hozzá, hogy hamarosan a második része is sorra fog kerülni. De mivel én az a típus vagyok, aki egyféle stílusból, műfajból nem tud sokat egymás után kézbe venni, így kellett egy kis szünet a lelkemnek, mivel egy elég megterhelő olvasmányról van szó.

Hetek teltek el azóta, hogy kiolvastam, de még most is a hatása alatt vagyok. Egyszerűen nem lehet elfelejteni. 
Pedig sok könyv olyan, hogy mire a végé érek, már nem is emlékszem az elejére, de itt teljesen más a helyzet. 


Ilyen aprólékosan kidolgozott könyvet még nem láttam. 
Gondolkoztatok már azon, hogy mennyi idő megírni egy könyvet? Hány óra, nap vagy akár hónap kutatómunka van mögötte?
Ez a könyv annyira profi, kidolgozott, mindenre odafigyelő, hogy ebben tuti van rendesen munka. És számomra ez egy igényes könyv egyértelmű tartozéka. Minden részletre odafigyelő.

Látom magam előtt a szereplőket (annak ellenére, hogy a filmet még nem láttam, és talán később sem fogom), a helyszíneket (pedig sosem jártam még ott), érzem az illatokat, átérzem a feszültséget és a félelmet.
Elmondani nem tudom, hogy mennyi ideje keresek egy ilyen könyvet.

A történet ott folytatódik, ahol az első véget ért.
Nincs ellentmondás a kötetek között, nincs szakadék az események között. 
Számomra ez a TÖKÉLETES könyv.
(Mondom mindezt annak ellenére, hogy mindig az első lesz az igazi nagy kedvenc.)

A történetről nehéz spoiler nélkül beszélni, de annyit igazán elmondhatok, hogy itt még jobban csavarodnak a szálak, és megismerhetünk egy-két olyan részletet, amire már az első könyv során is kíváncsiak voltunk.
A történet középpontjában a prostitúció áll, melyhez számtalan ember neve is kapcsolódik, aki ebből nagyon szeretne kimaradni. Közben egy gyilkosság gyanúsítottjaként keresnek valakit, aki ebbe nagyon nem szeretett volna belekeveredni.
De vajon kiderül az igazság? Vajon Stieg Larsson mennyire tudja megcsavarni a szálakat?
Ha engem kérdeztek nagyon, így érdemes minél előbb a kezünkbe venni a könyvet. 

Izgatottan várom, hogy mit kaphatok még a következő három kötettől. Vajon tudja tartani a két író az első két rész során megszokott színvonalat?
Ha mástól nem, hamarosan tőlem mindenképpen megtudhatjátok!

Hiszem, hogy az olvasás örökre menő dolog marad! :-)


Író: Sieg Larsson
Cím: A lány, aki a tűzzel játszik
Kiadó: Animus Kiadó                     
Oldalszám: 528 oldal
Megrendelhető: ide kattintva



 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvekfeketenfeheren.blog.hu/api/trackback/id/tr2914232105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása